Obsahový marketing nemůže dobře fungovat bez obsahové strategie a kvalitní obsahovou strategii nelze vypracovat bez obsahové analýzy. Co ale tyto pojmy znamenají a jak souvisejí s úspěchem podnikání?

 

V posledním týdnu jsem odevzdávala hned několik analýz a návrhů obsahové strategie. Až díky reakci některých klientů jsem si uvědomila, že vlastně ani nevěděli, co si u mě objednali.

 

Není se čemu divit. Obsahový marketing, byť hýbe světem reklamy, je u nás zatím málo známý. Pojmy jako obsahová analýza a obsahová strategie jsou proto dosud zcela stranou pozornosti. Bez nich ale obsahový marketing nelze dělat.

 

Když chcete začít s obsahovým marketingem

Analýza je vždy na prvním místě, ať už podnikáte půl roku, pět let nebo jste teprve na začátku. Jestliže podnikáte delší dobu, je analýza náročnější, protože je třeba podrobit jí co nejvíce obsahu vážícího se k vašemu podnikání – webovou prezentací počínaje, přes činnost na sociálních sítích, až po další nástroje propagace, které jste kdy použili.

 

Je nutné podrobit rozboru také data získaná měřením návštěvnosti a konverzí, abychom zjistili, jak úspěšné vaše dosavadní počínání bylo a zdali splnilo vaše cíle. Na základě všech poznatků je pak třeba vyhodnotit kvalitu obsahu a účinnost dosavadní strategie.

 

Na základě nalezených slabých míst nebo silných parametrů je pak možné stanovit budoucí obsahovou strategii. Co v obsahu vylepšit? Jaké další prostředky komunikace s novými i stávajícími zákazníky zvolit?  Jakými kanály komunikovat? Atd.

 

Strategie pro nováčky

Tohle je oblast, kterou mám nejraději: začínající podnikatelé, kteří stojí na počátku s určitou vizí a jsou plni nakažlivého nadšení – nakažlivého proto, že vždycky přeskočí i na mě a jsem ráda, že můžu být u startu jejich podniku. Plánování jde pak jedna báseň.

 

I tady musí proběhnout určitá analýza, i když trochu odlišná. Zaměřuje se především na produkt jako takový, dále na zákazníka (a tedy publikum, které bude obsah přijímat), je třeba stanovit způsob komunikace s publikem/zákazníky a vzít si do hledáčku konkurenci.

 

A pak přichází na řadu tvorba obsahové strategie, která zahrnuje stanovení cílů, plán publikační činnosti a nastavení dalších projektů nebo plánování propagace.

 

„Pro koho je služba určená? A mám ji vůbec zapotřebí?“

To je otázka, kterou mi klade spousta klientů. Služba je určena každému podnikateli, bez výjimky. I když Vám obsahový marketing třeba nic neříká a myslíte si, že nemáte žádnou obsahovou analýzu nebo obsahovou strategii zapotřebí, měli byste jejich zhotovení zvážit.

 

Obsah totiž produkuje každý – ať už jsou to webové stránky, záznamy ve firemních katalozích, příspěvky na sociálních sítích či PPC reklama. To, jak je tento obsah kvalitní, čitelný, atraktivní a přehledný, jestli je správně zacílený a má vhodně nastavené další parametry, je rozhodující pro to, jak budete úspěšní, dokážete-li se prosadit mezi konkurenty a jaké renomé uděláte své značce.

 

 

 

Pin It on Pinterest

Share This