Mezi nově příchozími klienty, kteří ode mě požadují služby v oblasti obsahového marketingu, je nemálo těch, kteří už v minulosti obsah vytvářeli, ale upustili od toho, protože to (podle jejich slov) nefungovalo. Řešíme tedy otázku, co a proč nefungovalo.

 

 

Proč vám obsahový marketing pravděpodobně nefunguje

Příčinou bývá jeden, nebo i více z následujících nedostatků:

 

  • Nemáte vytvořenou obsahovou strategii.

Zřejmě máte (jako většina lidí) dojem, že obsahový marketing spočívá v občasném sepsání a publikování článku, nebo v jednorázovém „vychrlení“ velkého množství obsahu, z něhož bude web delší dobu profitovat. Takhle to ale nefunguje.

 

  • Váš obsah není pro lidi zajímavý.

Nezajímavý může obsah být z několika důvodů. Buď nemáte dobře vytvořené persony a volíte nevhodný způsob komunikace, nebo váš obsah nekoresponduje s tím, co vaše potenciální zákazníky zajímá, případně se moc soustředíte na zastaralé SEO techniky a píšete pro roboty, ne pro lidi.

 

  • Nevyhodnocujete data o návštěvnosti.

Neprovádíte průběžné analýzy dat o návštěvnosti, chování a zájmech návštěvníků. Zásadní chyba! Když nevíte, co u vás hledají, nemůžete jim nabídnout obsah, který je přesvědčí, že nabízíte, co potřebují.

 

  • Zapomínáte na propagaci.

Obsah nestačí jen tvořit, ale je ho třeba také systematicky šířit mezi lidi. Zřejmě spoléháte na to, že si lidé váš obsah sami najdou a budou ho sami sdílet.

 

Takže… Jak s obsahovým marketingem dál?

 

Aby obsahový marketing fungoval, musíte k němu přistupovat komplexně a držet se stanovených pravidel. V neposlední řadě je nutné připustit si fakt, že ne vždy jde všechno dělat v jednom člověku.

Jakmile zvážíte všechny požadavky, které na vás obsahový marketing bude mít, a budete si jisti, že v tom chcete pokračovat (a věřte, že to vážně stojí za to), měli byste začít obsahovým auditem. Obsahový audit webu vám pomůže zjistit, jaký efekt mělo vaše předchozí snažení, na čem je možné dále stavět, co je třeba upravit a jak pokračovat.

Přesnější návod, jak na obsahový audit webu, naleznete v rádci, kterého si níže můžete stáhnout.

 

 

Usoudíte-li, že je obsahový audit nad vaše časové možnosti, nebo že by bylo lepší, kdyby ho udělal profesionál, neváhejte mě kontaktovat!